19 Mac 2011

putuskan/Reset sementara talian internet anda dengan hanya single click

 
kali ini, budak serting akan berkongsi dengan anda seberapa perkara yang mungkin anda akan gunakan nanti, sepertimana tajuk diatas, apakah kepentingan untuk kill talian internet ini, sedangkan semua orang berpusu-pusu untuk mendapatkan connection internet, tetapi tutorial ini digunakan untuk stop talian. baiklah, berikut ada sebab-sebab munasabah untuk anda kill talian internet ini.

1. anda menyedari kehadiran hacker,pengodam, spyware ataupun malware. seperti mana yang anda semua sedia maklum, kehadiran software cracked didalam computer anda hanya seperti menempah satu masalah didalam komputer anda, sesetengah software cracked ini mengandungi trojran virus didalamnya yang dimana sekiranya dimasukkan kedalam computer anda, ianya akan menyebabkan masalah besar bagi anda.
2. anda sedang menginstall software cracked. sepertimana anda tahu, menginstall software-software terkenal seperti adobe creative suite dan sebagainya memerlukan anda untuk hentikan talian internet buat sementara waktu, oleh itu, bagi pengguna-pengguna internet dial-up modem dan streamyx or unify, pasti mengalami sedikit masa untuk melakukan process stop internet secara manual

hanya 2 sahaja yang saya dapat cadangkan, selebihnya terletak kepada anda, baiklah, tumpu kepada cara-caranya,
Step 1 : Open notepad dan copy coding dibawah dan paste kedalam notepad anda. Syntax ini untuk putuskan talian internet anda,SYNTAX INI JUGA MEMUTUSKAN HUBUNGAN KOMPUTER ANDA DENGAN LAN.
              ipconfig /release
              exit

Step 2 : savekan sebagai Stop.bat, savekan dimana sahaja yang anda suka, "much better desktop"
savekan ditempat yang mudah dicapai

Step 3 : Open notepad baru dan copy coding dibawah dan pastekan ke dalam notepad anda, Syntax ini untuk menyambung kembali talian internet anda, Juga menyambung LAN connectivity. syntax ini juga memberikan anda IP yang baru
              ipconfig /renew
              exit
Step 3 : savekan sebagai Resume.bat, savekan dimana sahaja yang anda suka, "much better desktop"

double click pada Stop.bat tadi, serta merta, talian internet/LAN anda akan diputuskan.

 double click pada Resume.bat tadi, Internet/LAN anda akan kembali seperti biasa

p/s : cara ini sesuai bagi mereka yang sedang mendownload menggunakan direct download

Tiada ulasan:

Catat Ulasan