01 Disember 2010

Cara Lajukan START MENU

Aku tau tricks ni da lame, tp aku tau ramai lagi yang x tahu pasal mende nie.. aku ni jenis malas nak menulis cket, tp xtau apsal arini jadi rajin tetibe lak nak post.. hahaha...

Mende ni senang jek nak wat sebenarnye. cume orang jek xtau especially orang yang xtahu sgt pasal computer.
ok, kat sini aku ajar step by step care nak lajukan Start Menu korang.
Maksud aku lajukan start menu ni bila korang klik je kat logo start menu tu tros bleh kuar program2 lain..

Start Menu

Ok, kat bawah ni care2 die..sblom tu cam biase la hehe....
1 --> standby air kopi..
2 --> baru start buat..

wakakwakakw....
ok.. tros start... ni care2 die..

1 --> Korang g kat start menu, pastu klik kat RUN.

2 --> Then type regedit cam dlm gambar bwh nie. Pastu hit Enter or klik OK


3 --> Then kuar la regedit windows macam nie.


4 --> Ok, kat sini korang jgn salah ikot tutorial suda.. karang x pasal2 window problem.. aku xtau... hehe...
   --> korang pilih menu yg sebelah kiri mcm dlm gambar kat atas ikot turutan yang aku bg ni ok.

                               HKEY_CURRENT_USER --> Control Panel --> Dekstop

   --> Smpi korang smpi kat bahagian mcm pic kat bwh nie..


  --> Ok, skang korang nampak kan anak panah tu. itulah target kite sebenarnye.. Value asal adalah 400
        dan mende ni la yg buat start menu jadi lambat kuar bile kte click. So, kite adjust die bg value jadi
        nilai kecik. Lagi kecik lagi bagus.. cam aku, aku letak nilai 0 tros. baru bedesup pegi start menu aku...
        hahahha...

  --> Ok, sambung tutorial, double click kat MenuShowDelay tu then akan kuar popup macam pic ni.


  --> Korang tukar 400 dengan nilai 0. Then klik jek ok. Pastu kat regedit windows akan kuar nilai yang
             baru.  Mcm kat bawah nie..


5 --> So, dah settle.. korang tekan je X untuk kuar dari regedit windows.

6 --> Try klik kat start menu korang. mesti laju cket daripada biase.


Happy trying to all..
Will keep posting about PC Stuff if dapat sambutan, hahaha...

P/S to aLL:  Jgn salah buat. windows problem plak nanti susah.. hehe...

Adios.. Amigos.. drop comment if you like so aku akan keep posting tricks windows..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan